JohannaMatildaBerg

Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna Berg - 29 mars 2011 19:45

Igår kollade jag på filmen Just go with it den var bra tkr jag :)
Ihelgen kollade jag på två filmer oxå, Unknown och Big Mommas: Like father, like son, båda dem var oxå bra :)
Känns lite som ett onödigt inlägg men har inget att göra så, fast tror jag ska gå och kolla på 112 - poliser nu men mamma och systeryster :)

  
 

 

Av Johanna Berg - 24 mars 2011 20:31

Igår började rita på en bild som jag har ritat klart idag. Blev faktiskt riktigt nöjd med den! Det var första gången jag ritade en bild där jag gjorde skuggningar i ansiktet, det ser lite mer "levande" ut när det är skuggningar :)
Kollade lite på en blogg som en tjej har och hon ritar GRYYYYYMT snyggt aså!
Hon visar hur man ritar t ex ögon, näsa och mun som jag har lite svårt med att göra så var väldigt bra att kunna kolla hur hon har gjort :)
Länk till hennes blogg om ni vill kolla hur otroligt fint hon ritar! :)

http://lardigteckna.blogg.se/

Men nu kommer iaf en bild på den bilden jag ritat :)
 
Den ser bättre ut irl :)

Av Johanna Berg - 23 mars 2011 21:37

Har precis kollat på filmen Burlesque, tycker att den var bra! Rekommenderar att se den, den var mkt bättre än vad jag trodde :)

 

Av Johanna Berg - 21 mars 2011 21:34

Sitter och lyssnar på Chris Brown ft. Justin Bieber - Next to you, vilket jag har gjort hela dagen i skolan plus hela helgen! Bara älskar låten, texten är fin!


You’ve got that smile,
That only heaven can make.
I pray to God everyday,
That you keep that smile.


Yeah, you are my dream,
There’s not a thing I won’t do.
I’ll give my life up for you,
Cos you are my dream.


And baby, everything that I have is yours,
You will never go cold or hungry.
I’ll be there when you’re insecure,
Let you know that you’re always lovely.
Girl, cos you are the only thing that I got right now


One day when the sky is falling,
I’ll be standing right next to you,
Right next to you.
Nothing will ever come between us,
I’ll be standing right next to you,
Right next to you.


You had my child,
You make my life complete.
Just to have your eyes on little me,
That’d be mine forever.


And baby, everything that I have is yours
You will never go cold or hungry
I’ll be there when you’re insecure
Let you know that you’re always lovely
Girl, cos you are the only thing that I got right now


One day when the sky is falling,
I’ll be standing right next to you,
Right next to you.
Nothing will ever come between us,
I’ll be standing right next to you,
Right next to you.


We’re made for one another
Me and you
And I have no fear
I know we’ll make it through


One day when the sky is falling
I’ll be standing right next to you
Ohh ohh ohh ohhhhh


One day when the sky is falling,
I’ll be standing right next to you,
Right next to you.
Nothing will ever come between us,
I’ll be standing right next to you,
Right next to you.


Oh nah nah
Oh yeah
Stand by my side
When the sky falls
Oh baby
I’ll be there


You’ve got that smile,
That only heaven can make.
I pray to God everyday,
To keep you forever.
  

Av Johanna Berg - 20 mars 2011 23:04

Idag har jag städat lite på mitt rum och faster och kusin kom en liten stund för att fira mig i efterskott :)
Kollat på No strings attached och Love and other drugs :) Båda ganska bra så tkr ni ska se dem om ni inte gjort det :)
Skola imon oxå, inte så jättepepp på det men måste, hoppas bara att Evelina mår bra imon så hon kan komma till skolan :)

  

  


Chris Brown featuring Justin Bieber – Next To You   

Av Johanna Berg - 19 mars 2011 15:32

Finfint väder ute idag! Snön som kom igår smälter bort, så skönt!
Pappa kom in och väkte mig idag vid halv 10, det är typ natt för mig då fortfarande :O men iaf, han hade köpt frallor så hela familjen åt frukost tsm, mysigt :)
Jag och mamma gick ut på altanen sen och skulle se hur varmt det var och det var super skönt ute, kunde stå i bara t-shirt utan att frysa :P
årets första solning ute blev det idag oxå, satt i typ en halv timme så blev väl inte så mkt men ändå :D

  

Nicole Scherzinger – Don't Hold Your Breath 
Så bra låt!  

Av Johanna Berg - 18 mars 2011 20:57

Sitter och lyssnar på musik jag lyssnade mkt på i sommras, snacka om att man längtar till sommaren aså! Men det känns som man får vänta ett bra tag till dess nu när det har kommit mer snö IGEN -.-

Edward Maya – This Is My Life
Mest spelade låten under sommaren 2010!  
Oskar Linnros – Från och med Du
Recca – You Make Me Wanna - Radio Edit
Inna – Hot - Cahill Radio Edit
Rasmus Seebach – Natteravn
Royal Republic – Tommy-Gun
Sonic Palms – On The Beach - Radio Edit
Stromae – Alors On Danse - Radio Edit

  

  

Av Johanna Berg - 15 mars 2011 21:51

Har varit hemma idag för jag har så sjukt ont i huvudet :(
Har legat i soffan hela dagen och kollat på film. Först kollade jag på Beck Okänd avsändare sen på Undercover Blues, Inkheart och Beck Mannen utan ansikte och nu blir det att lägga sig i soffan igen och kolla på Big Brother :)

     

Ovido - Quiz & Flashcards