JohannaMatildaBerg

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Valborg!

Av Johanna Berg - 30 april 2010 14:02

Ja då var det Valborg igen! Händer faktiskt inte så mkt för mig ikväll, det blir som vilken fredag som helst, ska iaf va med Sara och det ska bli roligt :)
Vet inte riktigt vad vi ska hitta på men ngt kul blir det nog! :)

Förra året på Valborg så var jag med Emelie och vi hade jättekul, vi var ute och hade damp typ, dem flesta vi mötte som vi känner trodde vi var skit fulla men vi hade inte druckit alls, men vi blir lite så när vi har damp :P
Jag är faktiskt stolt för att jag ALDRIG har druckit, har väl kanske smakat av mamma vid midsommar eller ngt men aldrig annars och jag vågar stå för det och jag blir inte påvärkad av grupptryck, jag har en egen vilja och jag vill inte dricka, jag kan ha jävligt kul utan att dricka och det är bara onödigt att dricka så man blir skiiit full för då kommer man ju inte ihåg allt och man vill ju ändå komma ihåg vad fan man gjort!
Jaja, det jag vill säga med detta är att drick inte bara för att era kompisar kanske gör det, du har en egen vilja och om du tror att dem kommer tycka du är en tönt eller ngt för att du står emot så tycker jag att det är jävligt mkt "tuffare" av en att säga att man inte vill!


  

 
 
Ingen bild

Elin

1 maj 2010 16:26

Johanna, vill man dricka så vill man, tycker faktiskt det där var lite dumt skrivet visst alla har rätt att säga nej men om man dricker så ska man få göra de.

 
Ingen bild

Anonym

3 maj 2010 16:17

Jag tror ni har bara missförstått allt, det Johanna vill säga är ju hur hon tänker och tycker när det gäller alkohol, visst ni får dricka om ni vill det, men hon säger inget om att det är fel att ens kompis dricker, det är fel om man dricker själv bara för att alla andra gör det, somsagt grupptrycket !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Berg - 2 januari 2012 01:33

Hejhej! Har bloggat dåligt som vanligt men har itne orkat göra det men nu tyckte jag det var dags att göra det :) Har dock inte så mkt att säga men tänkte lägga upp lite bilder från 2011 och vad jag fick i julklapp :)                               ...

Av Johanna Berg - 6 december 2011 15:39

Hejhej! Nu var det riktigt länge sen jag blogga så tyckte det var på tiden att göra det nu :) Orkar itne skriva en massa så det får bli ett inlägg med massa bilder ist :)     Filmmys med emelie :)   Bakat lussebullar med mamma          Färgat håret,...

Av Johanna Berg - 15 november 2011 18:40

Hejhej!   Har varit en lite små seg dag idag, kollat på film/tv hela dagen. Kollade på Flicka 2 som jag sett innan, men har man inget annat för sig så :) Lite senare så ringde Emelie och sa att hon tagit körkort! Grattisgrattis! :D Så det blev at...

Av Johanna Berg - 2 november 2011 20:23

Hejhej!Då har man precis bytt header eftersom det såg så konstigt ut med den andra när bloggplatsen hade gjort lite ändringar :) Har väl egentligen inte så mkt mer och skriva just nu haha, men passar på att slänga upp lite goa låtar ;)    Porcelain b...

Av Johanna Berg - 18 oktober 2011 19:28

Tjenatjena!   I söndags var jag i Kalmar och shoppade med Emelie :) Vi hade en kanon bra dag och det var kul att hitta på ngt för det var skit länge sen vi va :o och det märktes nog för när vi var lite små flummiga så kollade en liten kille som v...

Ovido - Quiz & Flashcards